timetodochanges.blogg.se

En peppblogg där jag ska skriva om min resa till ett sundare liv

Oj..

Kategori: Allmänt

Kanske skulle berätta hur jag ska göra för att förändra mitt liv ;-)
 
Eftersom jag inte tror på pulverdieter (har testat men det resulterade i att när jag började äta vanligt gick jag upp igen) så har jag bestämt mig för att sluta äta sötsaker och tänka sundare när jag lagar mat.

Inte diet som GI eller LCHF passar mig, så helt enkelt mer grönt på tallriken, äta oftare och mindre portioner, frukt till mellanmål osv..
 
I och med att jag slutar röka samtidigt, så vet jag att det kommer att bli kämpigt.
Men jag är peppad denna gången så nu J***ar kör vi!!!

Min motion kommer till en början att vara Zumba här hemma framför TV:n, mitt självförtroende är inte på topp nu så att göra en gruppträning är inte nåt för mig.
Har även ett Wii att träna med, så det blir en lugn början tror jag.

Ni kanske tycker annorlunda, så tipsa mig gärna!
 
Nu blir det lunch!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: