timetodochanges.blogg.se

En peppblogg där jag ska skriva om min resa till ett sundare liv

Low carb bröd!

Kategori:

Åsikterna går tydligen isär om man får äta det eller inte med LCHF metoden.

1 skiva innehåller inte mer än ca 2 kolhydrater, men sen det många backar på är att det finns vetemjöl i.

Jag är ju väldigt ny på detta så jag har stirrat mig blind på kolhydraterna.

Faktum är att brödet är skitgott!
Tycker nästan det är godare än vanligt bröd.
Så jag kommer i alla fall att köpa det och skulle det visa att det hämmar min viktnedgång så får jag helt enkelt sluta.

Jag vill inte känna att jag inte får äta en massa. För då kommer detta inte att funka.
Jag ser detta som en livsstil som jag ska kunna njuta av.

Just nu ligger jag nog på ett intag av 25 g kolhydrater om dagen och känner inte att jag saknar något!

Skulle jag begränsa det mer så tror jag att det hade blivit jobbigt och känts tråkigt, det vill jag inte vara med om.

Jag vill tro (fast jag är ny på detta) att man ska äta det man vill (förutom potatis, pasta, vanligt bröd osv..) & helt enkelt må bra!

Ändrar man sin syn på mat och undviker det dolda sockret i den mån man kan, så går man ner i vikt.

Det tar säkert mycket längre tid än om man är strikt LCHF:are, men misslyckandet tror i alla fall jag, blir mindre om man kan njuta under tiden.

Alla gör vi olika val. Antingen äter man precis vad man vill och trivs med sin vikt, eller gör man ett aktivt val att genomföra någon förändring vad gällande mat.
LCHF, GI, Viktväktarna, Cambridge eller you namn it!
Huvudsaken är att man mår bra inombords också.

Mår man inte bra inombords så spelar utsidan ingen som helst roll!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: