timetodochanges.blogg.se

En peppblogg där jag ska skriva om min resa till ett sundare liv

Dagens lunch!

Kategori:

Testar att mobilblogga då det är mycket smidigare och man kan uppdatera oftare.

Kunde inte sova i natt för allt grubblande över hur jag ska äta egentligen.

Har ju varit emot både GI och LCHF, men efter nattens recept sökande fastnade jag för LCHF.

Förhoppningsvis kommer jag inte att sakna kolhydrater så mycket, vet att många faller på det.

Sen har jag inte tänkt att vara nitisk med de 20 gram kolhydrater som de rekommenderar om man vill gå ner i vikt.

Jag ska ändra tänkesätt helt enkelt och försöka äta max 30 gram om dagen.

Idag bestod min lunch av följande:

Äggröra med ost, grädde, purjolök och tomat.
Detta stektes i smör och så hade jag sallad till.

Om jag räknat rätt hamnade jag på 5 g kolhydrater.
(2 ägg, 0,5 dl grädde, 0,5 dl ost, lite purjolök, 3 körsbärstomater och sallad)

Jag orkade inte äta upp allt så det får jag spara tills ikväll.

Känner mig motiverad till max nu att detta ska gå i land.


Återkommer senare med ett tips på en bra sida jag hittat.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: