timetodochanges.blogg.se

En peppblogg där jag ska skriva om min resa till ett sundare liv

Lite nere...

Kategori:

Visst har jag gått ner i vikt, vågen står på 74,1.
MEN till vilket pris?

Har inte kunnat sköta magen själv, utan har fått ta lavemang en gång i veckan...
Då har jag både haft väldigt ont och varit uppspänd.

LCHF är nog inget för mig :-(
Har testat att äta mer fett, hjälper inte.
Har testat att öka kolhydraterna, hjälper inte.
Linfrö i vatten, hjälper inte.....

Jag ger inte upp att gå ner i vikt, men jag kan inte stå ut med att behöva ta lavemang varje vecka.

Nu blir det nåt annat, något jag själv har klankat ner på.
Det blir Allevo metoden!

Jag vill kunna se resultat som jag gjort med LCHF.
Jag har redan på den här månaden lärt mig hur viktigt det är att äta rätt mängd och att man faktiskt äter frukost.

Så min plan ser ut så här:

Vecka 1 & 2:

Frukost: 1 soppa och kaffe
Mellanmål: 1 Shake med 1/2 dl frysta hallon
Lunch: 1 soppa
Mellanmål: 1 Shake med 1/2 dl frysta hallon
kvällsmat: 1 Soppa

Vecka 3 & 4

Frukost: Kesella med bär
Mellanmål: 1 Shake
Lunch: 1 Soppa med extra grönsaker
Mellanmål: Fruktsallad
Kvällsmat: 1 soppa och knäckebröd

Vecka 5-8

Frukost: 2 skivor bröd med pålägg & 1 frukt
Mellanmål: Banan eller annan frukt
Lunch: Lagad måltid enligt tallriksmodellen
Mellanmål: Fruktsallad eller smörgås
Kvällsmat: 1 Shake mixad med Kesella & bär

Vecka 9-

Frukost: 1 soppa eller Shake
Mellanmål: Frukt
Lunch: Lagad mat enligt tallriksmodellen
Mellanmål: frukt eller smörgås
Kvällsmat: Sallad eller en lättare lagad måltid.

alternativt:

Frukost: 2 mackor med pålägg och kokt ägg
Mellanmål: Smoothie med yoghurt och bär
Lunch: Lagad måltid enligt tallriksmodellen
Mellanmål: Frukt eller Shake
Kvällsmat: 1 soppa med smörgås eller lättare lagad måltid.

Under tiden kommer jag fortsätta dricka mycket vatten precis som jag gör nu.

Bara till att hålla tummarna att jag lyckas :-)

Mitt mål är att äta 1400-1600 kalorier om dagen.
Framför allt att tänka nyttigt.
Frukten har jag saknat denna månaden, men den kommer att införas igen!!! Jippi :-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: